2010: Ny musik v.18

Lite sent denna vecka, precis tillbaka från Skåne och har varit dåligt med internetuppkoppling ute på vischan… Harkel. Datorn togs aldrig upp vilket i ärlighetens namn har varit alldeles fantastiskt.

Musikredaktionen fixade därför en massa självklara hits när jag var vilse i det skånska landskapet. Detta är vad de fann.

Nytt med följande:
Album:
Jónsi – Go (Go do, Animal arithmetic, Boy lilikoi)

Låtar/Singlar:
Steget – Baby, baby, baby
Helt Off – Tillsammans
Robyn – Fembot
City – Fantisera
Two Door Cinema Club – Something good can work
I blame Coco ft. Robyn – Caesar (Dirty Version)
The Black Keys – Tighten up
Angus & Julia Stone – Big jet plane

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

I blame Coco
Har lyssnat på Caesar rätt länge faktiskt och ja det är ju rätt synd att jag inte gjort något inlägg då det är en grym låt. Dumt och slött av mig.

Saken är faktiskt den att jag känt till I Blame Coco länge. Fick först höras tala om projektet via Miike Snow-Pontus. Efter intervjun förra året lekte vi lite med hans telefon och han visade klipp med Coco från inspelningar och ja han fick ju berätta vem denna flicka var då jag aldrig hört talas om henne.

Coco Sumner är alltså Stings dotter. Ja just den skönsjungande man som fick dig att tro att han vid varje andetag alltid höll koll på dig. Fast i The Policeversion då förstås.

Mycket talar för att denna 19-åring kommer att bli en redig liten IT-girl framöver. Jobbat som modell (förstås? Känns som ett krav på döttrar till superstarrocksterpappor?) och minglar runt i innekretsarna, samt agerar frontfigur i I blame Coco då. Blir intressant att se vad hon kommer leverera framöver. Njut av första singeln så länge ihop med Robyn. Behöver jag vidarepeppa? Nej då.

Som ni ser är förresten även kära Robyn tillbaka på listan med först singeln Fembot som äntligen anlänt till station! Ny ringsignal till mobilen. Check.

Remixen av Diplo är underbart tung.

Liksom den av Miike Snow. Förstås.

2 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

2 responses to “2010: Ny musik v.18

  1. anden

    Jag e lite småkär i Coco… Om du springer på henne kan du väl hooka upp oss…. Får för mig att hon e lite småkär i mig med…

Kommentera

