Karneval, festivääoull och The RUMBLE-bye bye

Ja du tycker kanske att rubriken är förvirrande. Jag tänkte på festival bara och bland det bästa med Roskilde är alla danskar du möter som skriker festivääoull, häller i sig öl och sliter av sig tröjan. Ja typ så. I den ordningen. Love it.

Nu är det ju inte riktigt festival som försiggår i Lunds centrum, utan karneval. Minns hur det var när jag flyttade till Lund hmm ja när var det. 2006 kanske. Då hade det precis varit karneval och det va typ den stora snackisen hela första terminen. Ett jävla tjat ärligt talat och jag blev lite bitter när jag insåg att jag med största sannolikhet skulle flyttat från stan till nästa. (Hålls bara vart fjärde år spexigt nog). Men. Då jag har underbara vänner kvar i den där stan kände jag att det va värt att dra ner en sväng.

Så med start imorgon då. Fredag till söndag. Fest, häng, öl, sång, dans och möjligen ett gäng lite för studentikosa aktiviteter för min smak. När man väl lämnat den (dock underbara på plats) studentikosa bubblan, får man en ganska påtaglig distans till det hela.

Jag tänker mig väl kanske se Maskinen. Blir alltid pepp av dem. Housewives, grymmaste La FLeur och Adeline Supreme kommer kötta sönder AF-borgen med tech-house och electro. Hoppas folket dansar lika gött som ryssarna i klippet nedan hehe

Men ja kanske blir det lite mys till Rufus Wainwright också. Alla artister som nämner New York i en låt bör uppmärksammas.

Men ja får inte glömma heller. På lördag säger en av Malmös bästa klubbar adios. The Rumble har varit med i över fyra år nu men nu är det över. Har haft fina tider många gånger där. I princip alla Malmö-dj:s som stått där och ”slitit” finns på plats. Kommer bli lysande sorgligt.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique, Youtube

Kommentera

