2010: Ny musik v.21

Anna sa det. Denna vecka står för variation. Nothing more nothing less. Talib Kweli erbjuder hip-hop, Tiësto house och Satan takes a holiday erbjuder rocken. Steso songs tar hand om dig sen med sin lena stämma.

Nytt med följande:
Låtar/Singlar:
Dan Le Sac vs Scroobius Pip – Great Britain
M.I.A. – XXXO
Reflection eternal Talib Kweli & Hi Tek – In this world
Tiësto feat. Tegan & Sara – Feel it in my bones
Royal republic – Full steam spacemachine
Satan takes a holiday – Heart breaker
Local Natives – World news
Steso songs – Tonight it’s oh too dark (Adelsö version)
Armand Mirpour – Curly boys law
Bonaparte – Computer in love

Lyssna på Spotifylistan här!

Stjärna i kanten

Dan Le Sac vs Scroobius Pip
Nån slags hip-hop-electronica-grime. Jävla gött är det även om jag har svårt att placera det så skit i det. En skön brittisk duo där såväl rhymesen får ta stor plats.

Duon bildades 2006. Debutalbumet landade 2008 och i år kom album nr två: The Logic of chance.

Ja detta fantastiska Great Britain. Efter/om? jag tröttnar på den här ska jag gå tillbaka och götta ner mig i Dizzee Rascal sen. MYS.

Här är en stressande liten youtubevideo till Great Britain.

Glöm inte heller denna goding med the lovely Radioheadsampling.

Local natives
Peppat för detta sköna indiepöpsband från LA innan. Och denna är kanske inte helt ny men hyllar den lite extra ändå. Är så himla himla fin men visst den skär i mitt hjärta. Kan bara lyssna nån gång ibland.

Den här får mig att vilja se dem. Nu genast.

Bonaparte
… ist eine Berliner Rockband um den Schweizer Tobias Jundt. Ihre Musikrichtung wird unter Experten oft als ”Visual Trash Punk” bezeichnet.

Ja så du får ju bara inte missa spexiga Bonaparte heller. En härligt teatralisk, färgstark video och ja givetvis en skön electroinfluerad melodi till det.

2 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Spotifylistor

2 responses to “2010: Ny musik v.21

  1. ncassady

    vad e grejen med tiesto och tegan and sara? har dom gjort låten tillsammans eller har han bara remixat en av deras befintliga låtar? kände inte igen den dock. lite udda sammarbete eller? ska jag omvärdera dj tiesto? jag känner mig lite vilsen, för jag gillade låten väldigt mycket.

    en vilsen och undrande que clubbare!

    • hahaha men jag vet! Det är faktiskt ett helt legitimt samarbete!

      Men ja man vill gärna se Tiësto som ultra-mega-kommers-producent och därmed tycka att näe han är lite för stor och hans låtar är lite väl cheesy.

      MEN.

      Det går inte att komma ifrån att han också är en jävligt erfaren och duktig producent. Lägg till Tegan & Saras fantastiska röster så blir resultatet väldigt fint.

      Dvs. tycker det är helt ok att gilla Tiësto och ja du borde faktiskt omvärdera honom😉

Kommentera

