Helgen: Attention haters och fetishfest

Emelie har gjort affischen av Fiachras konst. Så sjukt fin.

I tisdags spelade jag skivor på en golfbana. Var nog ett av de lustigare gig jag någonsin gjort men så fint ändå. Blir många spelningar i veckan. Imorgon det jag ser fram emot allra, allra mest.

Goda vänner till mig har skapat något de kallar Attention haters. Ja det är motsägelsefullt haha Det kommer bli gott med uppmärksamhet. Allt från indie till prosa och techno. #Diversity är den hashtag du söker.

Verkar faktiskt som listan redan är fylld också! Men no need to panic, det kommer vara så att listan bara gäller till 01, så har du missat att sätta upp dig så kom efter 01 så kan du säkert komma in ändå. Alla orkar ju inte dansa till solen går upp lustigt nog.

Såhär ser schemat ut:

22.00 Fostret (postrock-noise-naivism, Göteborg)
22.00 Sebastian Ankarström (dystopisk prosa, Göteborg)
23.00 Variam (Röst och elektroniskt)
23.45 Walk Through Fire (hårt downtempo)

Sen spelar jag techno mellan 01-02, Sweedbase breakbeats till 03 och sen återgår Liljeröd till technon vid 03 framöver. Oh my som jag ska dansa.

Missa inte heller Fiachra och Mats som ställer ut sin konst. Så fruktansvärt duktiga killar. Efter att bott i en berlinsk liten lägenhet över nyår där väggarna var tapetserade med hans målningar har de minst sagt etsas sig fast på näthinnan sen dess. Mörkt och trasigt, men så vackert.

Kolla in eventet på Facebook för mer info.

Ja sen på lördag spelar jag på Berg 211 igen. Kan vara min favoritlokal i Göteborg tror jag. Djupt in i berget ska technon, trancen och EBM’n få det att osa industri. Håller faktiskt just nu på att uppdatera mig då trance och EBM väl inte riktigt är de stilar jag är bäst insatt i…

Men fan va kul det ska bli också. Fetishfest. Tänk dig en rökig, tysk orgie i snuskig musik. Typ?

3 kommentarer

Filed under Klubb, Musique, Sandra spelar skivor

3 responses to “Helgen: Attention haters och fetishfest

  1. micke

    postrock-noise-naivism låter helt underbart. kan man lyssna någonstans? tillbringade helgen på siestafestivalen så det blev lite långt till kulturhamnen. kram!

Kommentera

