Klaxons tillbaka med nya singeln Flashover!

Jag tänkte att hmm det va väl kanske typ tre år sen jag och Ozzy försökte skrika ut orden till Golden Skans när vi hoppade runt på Lunds nations korridorer. När jag kolla upp det visade det sig att det till och med var fyra år sen som Klaxons debutalbum Myths of the near future kom och lyckan var total.

Stundtals ett fantastiskt album med bitvis sjukt skränigt electronoise. Har du missat det så check it out.

Men ja. Nya singeln då. Det är återigen rätt skränigt, och man hör att det är Klaxons. Jag gillar ju då den brittiska electropunkiga skränigheten. Dramatiskt, trummigt, drivigt. Jag längtar efter mer.

Underbara Golden skans gick på repeat på förfesterna i Lund. Videon är också så himla fint slowmovacker. Är det bara jag som tänker på Sailormoons förvandling när sidenbanden pryder bandets kroppar? Eller nej…?

Fetaste Magickmixen gör Simian mobile disco.

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Youtube

Kommentera

