Sommarens hit?! Och the ögoninfektion from hell

Kan inget annat än att inleda med hur hemskt synd det är om mig. Eller ja var i alla fall. Igår morse råkade jag spraya mig lite i ögat när jag försökte bygga en skön rockabillylugg. Linserna va i men det sved inte så tänkte inte mer på det.

Efter en dag med en konstant känsla av att något fastnat bakom linsen tog jag äntligen av mig dem vid typ elva. BOOM. (Henrik, Jacob, Christoffer och Harald känn er träffade)

Vänster ögat rann, blev blodsprängt, ville inte öppna sig och värkte som fan. Tjöt en skvätt i telefon om min framtid som enögd, ringde sjukvårds- upplysningen och gnydde lite till, men blev tillsagd att chilla och besöka doktorn nästa dag.

Så tillsammans med pensionärer och arbetslösa besökte jag Hötorgets Cityklinik. I shades. Blev itvingad obekväma droppar och fick gel att leka med. Spenderade sen hela dagen på SR i mina shades. Fick mer än en gång förklara att jag inte försökte uppnå nån form av inbillad status i korridorerna, utan bara hade ett öga som skulle skrämma livet ur vilken musikläggare som helst.

Men nu ska vi laga lite Lidingömiddag och jag ska ta mig den sjunde dosen drops för idag. Imorgon blir sista dagen på P3 innan jobbet börjar i juli. Är man redo nu? Tanken är att vi efter dessa dagar ska veta typ allt om G-Selector (the one and only program att lägga musik med). Det har i alla fall gått väldigt fort framåt då vi tre små blonda flickor haft lyxen med två lärare. Har varit himla fint faktiskt.

Sommarplågan 2010?

Ja förresten. Innan inflammationen tog över igår så satt vi ute och drack öl i solen. Diskussionen handlade till 97 % om musik. Detta menade Germund samt various skivbolagsherrar skulle vara sommarens stora hit. Vad tror du?

Och ja detta är Oskar som va med i strålande duon Snook. Även del av älskade Maskinen en period. Hyllar Oskar med en liten dröm tillbaka till taxin och den söta dansen. En låt som genererade en lite sur kommentar efter jag spelat den på golfbanan. Orsak: dess olämpliga språk. För medelålders män i piké då haha

3 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique, Youtube

3 responses to “Sommarens hit?! Och the ögoninfektion from hell

  1. Helt ok men knappast hit i min värld som det ser ut. Ganska tråkig. Kanske i klubbremix av ngn bra. Tror Germund har fel men han kommer ju plugga låten till fan haha.

  2. Sjukt svängig låt, blev lite chockad när den inte hamnade på k103-playlisten. Lyssnade på den femton gånger i rad efter jag granskat den veckans låtar, senast jag gjorde det var Runaway Train-med Soul Asylum. Vet dock inte om jag är lika lyrisk över albumet.

    • ohhh Runaway train är fan i mig en av mina riktigt stora 90-talsfavvisar. Haha bra där!

      Den ska jag schemalägga nån natt på P3 i sommar, bara för dig Christer🙂

Kommentera

