Varför jag gillar Danmark. Techno. Och Distortion festival.

Jag har sen ett bra tag tillbaka känt starka känslor inför det rödvita. Jag blir lycklig när jag hör det grötiga språket jag knappt förstår, ser med glädje på Riket om och om igen och har länge fått för mig att det är en dansk jag gifter mig med in the end.

I lördags åkte vi till Köpenhamn för stadsfestival i dess yppersta form. Jag missade helt det här med videoupptagning men som tur är fanns andra på plats som kan återge de fina timmarna.

Förfesten hölls på Knippels bro. Aldrig har så många människor varit så lyckliga över en broöppning. Stämningen var fullkomligt fantastisk.

Själva festivalen hölls sen ute vid Carlsbergs gamla bryggeri. Extremt cool plats att hålla det på till att börja med. Och titta på de grymma installationerna i slutet av klippet. De fascinerade under hela kvällen. Och natten. Och morgonen.

Militärfordonet went techno när Joakim Frithjof spelade.

Här avslutade vi morgonen tillsammans med de andra som härdade ut som längst. Även om exempelvis KOMPAKT höll en väldigt hög nivå var det bästa tältet också det danska tältet med Syg Lyd.

Jag har försökt skåda mig själv på filmen nånstans mellan den peppade rakade mannen och Tuborgparasollet. Var just där vi stod och dansade på en pall. Mys.

Avslutningsvis. I ett av tälten spelade Berghainguden Len Faki. När han spelade denna rös jag i hela kroppen och blev lycklig över att han uppenbarligen älskar den precis som jag. It was insanity.

Lämna en kommentar

Filed under Festival, Klubb, Musique, Resor, Youtube

Kommentera

