Helgen erbjuder techno, hardcore, loppis och dans i tunnel

Ja technon är avsedd för dem som bor i sthlm egentligen. Lite ledseniögat är jag över att inte vara där just nu för att se Kaiserdisco i afton. Snyften. Börjar bli giganter inom dansvärlden och jag är fullkomligt övertygad om att Bromma kommer att glöda ikväll. Eventet på Facebook.

Men ja Göteborg är väl inte fy skam i helgen heller. Ikväll vill mitt gamla hardcorehjärta besöka Nordengården för Hardcore town. En konkurrent till pågående Metal town som ändå bara bokat ett gäng skitband som jag inte vill se.

Sen är det då dans i tunnel. Låter sjukt förvirrande men intressant. Metatron kallas det hur som helst. Typ 600 pers attending sist jag kolla. Nya varvet kommer ju fyllas till bredden.

Nån form av performance kommer äga runt 00:00. Det kommer vara visuals, DJ’s och alltså ta plats i en tunnel vid Röda sten. Extremt intressant tänker jag, tar med mig flickorna och åker dit.

Vi förfestar till denna som är Lindholmens nuvarande sommardänga. Liksom många andras. Tillslut fick jag bara ge mig och inse att den är strålande. Ja fantastiskt dansant. Känner för den som jag gör när Style of Eye är i sitt esse.

Sen på lördag är det tydligen bröllop som ska stå i centrum. Tror kanske det blir utmattande nog?

OBS! Glöm ej bort söndagen. Då kommer jag och Emelie sälja prylar på Kommersen. Kom dit! Mellan 10 och 15 finns vi på plats. Även en liten storebror kommer dyka upp och försöka kränga sina gamla metalskivor.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique

Kommentera

