Kärlek till Paramore – vad hände här?

Foto by Krängarn'

Foto by Krängarn'

Åkte för en stund sen hem från en söndag av Mölndalsmys, vilket var belöningen efter att sålt avlagda cd’s, diskuterat Sarajevos framtid och blivit bestulen på nallar på Kommersen. BTW. Tack Krängarn’ och Henrik för sällskapet. Det värmde!

Men återigen till hemresan från Mölndal. Precis som jag misstänkte så lyste solen på henne på scen just när 16-bussen körde över mot Hisingen. Den rödsprakande uppenbarelsen var Hayley Williams, sångerskan i Paramore som glänste på Pier Pressure. Emo-rock-punkbandet från Tennessee.

Jag blev lite chockad första gången jag insåg hur bra de faktiskt är, eller jag fick ge med mig efter att fått för mig att det var trökig emopunk som jag hört för mycket av. Trodde att det mesta av mitt emo-jag spolats bort. Men de har så många hits att jag bara gett med mig. Skulle ju ha intervjuat dem men en massa dök emellan. Ångrade mitt beslut lite när jag såg Hayley på scen…

Mitt intresse väcks väl egentligen från och med andra albumet Riot! som kom 2007. Där finns bland annat kanske min främsta favorit, Misery business som också blev stora genombrottshiten.

Nedan följer mina topp tre. Det går väl inte att missta sig. Visst vill du gråta lite över ditt brustna hjärta, pierca dig i näsan med en rostig säkerhetsnål och börja hänga på emotrappan? Eller?

The first pepp of the pepp: Misery Business.

Decode från Twilight.

Och givetvis Brick by boring brick. Emorock at it’s best.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Youtube

Kommentera

