Riva Starr & Donatella Rettore = Splendido!

Fick precis skickat den här underbara videon till mig med nytt från Riva Starr. Länge sen jag lyssna på han och ser nu vad jag missat…

Jag undrar genast. Vem är denna fantastiska discokvinna? Googlandet förde mig till Donatella Rettore. En italiensk popdiva som startade sin karriär på 70-talet. Kan tycka att man borde hört hennes namn förr då hon under några år var den mest framgångsrika kvinnliga artisten i Italien.

Det är pop, rock och disco på ett extremt glammigt sätt. Klart Riva Starr vill sampla henne. Här har du originalet Splendido splendente från 1979. Hon är så cool! Och gud så galet snygga kläder.

Vill du se Riva Starr framföra dängan så se honom i Malmö ikväll på klubb SMUTS på Babel. Jag är sjukt avis på dig. Riva Starr kan sin italienska house.

Splendido i sin helhet.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musikvideo, Musique, Youtube

Kommentera

