Brooklyn presents: The Hundred in the hands & School of seven bells & Bear in heaven

Igår satt jag lyrisk på kontoret i flera timmar. Hittade musik som aldrig förr. Sen insåg jag att best of the best var Brooklynbaserat. Så här följer en micropresentation av tre Brooklynband jag tror på just nu. Genomgående är pop och elektroniska beats/inslag. Enjoy.

The hundred in the hands
Ason Friedman och Eleanore Everdell utgör duon. Extremt catchiga låtar. Jag drar snabbt paralleller till the Xx och Bat for lashes. Hela EP:n This desert är fantastisk så missa för guds skull inte den.

School of seven bells
Håller just nu på att lyssna in mig på hela albumet – Disconnect from desire. Kan inte säga mer just nu än att jag gillart.

Bear in heaven
Avslutningsvis ett pop-pojkband då. Icke att missa på Way out west om några veckor! Skivan är inte purfärsk men jag upptäckte den först igår. Men det var sannerligen en lycklig upptäckt.

1 kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Youtube

One response to “Brooklyn presents: The Hundred in the hands & School of seven bells & Bear in heaven

  1. Pingback: Rosa julsången 15:e december |

Kommentera

