Ny musik på P3 vecka 32

Nu har vikarierna haft sitt första musikmöte. Lite nervöst var det och tanken på att vi skulle lägga upp låtarna på fel plats eller kanske till och med helt fel låtar, fanns där. Hela tiden. Men tror vi lyckades rätt bra ändå.

Enligt Oskar, Miia och mig är därför detta vad som kommer att läggas till spellistorna från och med nästa vecka:

Rihanna – Te Amo
Alicia Keys – Un-thinkable (I’m ready)
Blonde Redhead – Here Sometimes
Säkert! – Fredrik
Jens Lekman – The end of the world is bigger than love
The Pipettes – Call me
I Blame Coco – Selfmachine
Chief – Night & Day
Brandon Flowers – Crossfire
Kanye West – Power
Ginuwine, Timbaland & Missy Elliott – Get involved
Pato Pooh & Ricky – Imperfectly perfect
The count & Sinden feat. Mystery Jets – After dark
Tricky – Murder weapon
Yeasayer – Madder red

Stjärna i kanten

Vad jag känner för I Blame Coco har jag väl redan gjort ganska klart, en brittisk version av Robyn it is. Men ja, måste ju hypa lite annat också.

Blonde redhead
Den här myspystrion är riktigt på gång nu. Jag tror stenhårt på dem. Lyssnat en hel del på nya plattan Penny sparkle och blev inte besviken. Trillade bara djupt ner i det jordgubbsblonda popträsket.

Min tolkning av bandnamnet är min favorithårfärg (som väldigt få lyckas bära upp btw då det antingen blir skitrosa eller morotsorange) = strawberryblonde. Och tänker mig en variation av detta då bandet inte ville heta strawberryblonde. Eller var det här ett fullkomligt ointressant sidospår? Har jag tappat fokus nu? Ja. Kanske borde googla fram detta. Eller boka en intervju och fråga dem personligen så jag kan få ro… Hysch

Hur som. Gå in på deras hemsida så länge så kan du ladda ner Here sometimes. For free. De har släppt många skivor och spelat ihop länge, jag tror på ett genombrott på riktigt nu.

Chief
Jamen visst. Jag håller med Johannes Ådén Bygdel som recenserar Chief i senaste GAFFA. Det låter som en ren hyllning till Fleet Foxes och deras sound. Samma folkmusiksinspirerade låtar som drar dig in i skogen eller bara ner till vattnet för inspiration. Och sen let’s face it, de ser för tusan nästan likadana ut.

Men. Gör det egentligen något när Night & Day låter som den gör? Bara växer och växer ju längre in i låten du kommer och ju fler gånger du lyssnar. Så ge dem några gånger. Sen är du fast.

Ginuwine, Timbaland & Missy Elliott
Om man kollar you-tube har Ginuwines låtar – inklusive denna – funnits ute ett bra tag, men det är inte förrän nu som singeln släpps. Tung Timbalandproduktion som satte sig direkt som en basgång i min mage.

Länge har jag också surat över att inte hört något från Missy på länge. (Detta i kombo med att jag missade hennes spelning på jazzfestivalen har gjort att jag byggt upp en relativt svår Missy-abstinens) Men här är hon i alla fall och förgyller Get involved ihop med Timbaland och Ginuwine.

Tricky
Tricky är tillbaka med nya albumet Mixed race. Introt till Murder weapon är fantastiskt och kommer fungera som en klockren öppnare till vilket program som helst. Och ja. Du har nog hört samplingen förr…

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Nytt på radion, Youtube

Kommentera

