Allt om Way out West 2010

Omdefiniering: allt som jag anser vara befogat att ta upp

Det såg mörkt ut. Slö som jag va hade jag glömt att ansöka om ack till Way out West. Men så kom Plåt-Erik som den räddande plåtman han är och fixade. Tyckte att jag skulle spela skivor ihop med honom, Blenda-Lars, Sara Shakarchi och Liston innan Glasvegas. Helt ok deal tyckte jag och blev plötsligt artist.

Som du ser i postern ovan blir det på fredagen. Det tar plats i ett tält. Ett tält som aldrig kommer sett sån pepp. Har gjort en spotifylista som ett litet smakprov av vad jag kommer att spela som kommer få tältet att sväva.

Resan dit är fixad. Spelschemat är färdigt. Nu återstår planering. Jag blev smått irriterad när jag såg spelschemat och insåg att de inte minskat på antalet klubbspelningar, nej det såg snarare ut som att två tredjedelar av spelningarna var klubbspelningar.

Vad de dock har gjort är att utöka antalet wow-stämplade klubbar. Förhoppningsvis är tanken att det ska minska något på trycket men njaa det kommer nog bli lika brutala köer som sist, om inte värre. Nu ligger ju en hel del ställen ganska långt ifrån varandra också så man kommer nog inte hinna med mer än en/kväll…

Men va fan nog med gnäll. WOW har de bästa festivalbokarna i Sverige. Credd till dem för alla strålande akter de fixat till 2010. Jag höjer mitt glas.

Så. Jag ska under dagarna främst prioritera: Wu tang clan, Local Natives, The National, Jonsí, LCD Soundsystem, M.I.A., The Drums, Mumford & sons, The Radio Dept, Broken Bells, Chemical brothers och La Roux. #lyckatill

Sen inför klubbkvällarna, d v s Stay out West, är mina planer är som följer:

(Och tänk såhär, eftersom att man får en stor dos pop/rock/indie/mys under dagarna, och ja typ alla band är värda att se, så bör kvällarna ägnas åt dansen. Eller ja så resonerar jag. Men det är kul att tycka som mig.)

Torsdag

Port du Soleil

Varför 1: Missade Felix da Housecat när han gästade Luftkastellet i Malmö (i utbyte fick jag förvisso en av de bästa klubbnätter någonsin i Sverige så jaja) så ser gärna honom. 23:00.

Varför 2: Det kan va gött med lite Laidback Lukehouse sen också. Känner väl sådär inför hans egna grejer, blir lite för mycket av houzen, men gillar hans remixer. Sen är det faktiskt inget fel med att känna en lust efter att dansa till enkel house och svinga näven. Runt 01:00 börjar vi veva.

Fredag

Världskulturmuséet

Varför 1: Till att börja med för att det är den utan tvekan fetaste klubblokalen.

Varför 2: lilla flickebarnet med den fula käften, Rye Rye kommer 01:30. CEO tar över scenen vid 02:30 –> Göteborgshype.

Lördag

Port du soleil – Park Lane – Världskultur

Varför 1: Port du soleil på grund av att vår megasuperstar Axwell spelar där. Jag har aldrig sett han spela så det är på tiden. Grymt duktig producent. Vem har väl glömt den här Parantesenhiten?

Varför 2: Park Lane eftersom att superhypade (i mitt huvud och hjärta) Coco Sumner spelar där 00:30

Varför 3: Världskulturmuséet vid 03:00 eftersom att Fake Blood gjort en av världens bästa house-discolåtar.

Se spelschemat här om du vill läsa mer!

3 kommentarer

Filed under Festival, Klubb, Konsert, Musique, Resor, Sandra spelar skivor, Spotifylistor, Youtube

3 responses to “Allt om Way out West 2010

  1. Emilia

    Kul, bra tips! Vi ses!

  2. Ordnar jag bara resa o boende e jag nog i Gbg iaf tor o fre… far se imorrn hur det blir.

Kommentera

