I only do the afterparty

Fortfarande lite slut efter Popagandas efterfest på Färgfabriken. Första gången där och det blev något av en favoritspot tror jag. Emma (med medhavda gindrömmar) fick igång mig ordentligt efter arbetsveckan. Tackar för detta!

Familjen va riktigt grym bakom skivspelarna. Men ja. Om jag får vara dj-nörd-som-bara-måste-hitta-något-att-klaga-på så var väl avslutningarna på låtarna med shout-outs ett enkelt sätt att lösa övergångarna?

Strunt samma. Det var bra drag på dansgolvet, men när övergången skedde till Pontus Winnberg (från Miike Snow) dog det något. Jag är ju förälskad i bandet som ni kanske kommer ihåg och jag hade ju lite sett fram emot just honom. Men det var lite för svårt för Popagandapubliken (där de flesta snarare uppskattat indiepop ey?). Synd. Men asch han tar väl igen det snart tänker jag.

På tal om något annat. Gosh vilken vacker låt jag bara sprang på idag. Tydligen var originalet med i fantastiska filmen Eternal sunshine of the spotless mind. Den va fin. Denna är bättre. Den får representera vårt bakislördagsmys på Skanstull.

Och nej jag är faktiskt inte en popagandadeltagare. Fick en massa finbesök i helgen så jag är faktiskt väldigt glad över att inte köpt nån biljett. Men efterfest är ju alltid det bästa ändå så kanske blir YACHT-efterfesten på Debaser Medis ikväll. Kanske kanske.

Annars spelar Spektre i natt på svartis. Det bör inte missas… Ska väcka den där drällen i sängen nu och börja planera kvällen. Lovely.

Lämna en kommentar

Filed under Festival, Klubb, Musique

Kommentera

