För Glenn Miller gillade frittes

Igår var vi på jazzklubb. Jag, Emelie, Martin å Henke. För att se en annan vän vid namn Niklas spela sax.

På Glenn Miller Café satt vi. Ganska snart insåg vi att herr Miller måste gillat mat. Dyr mat. Som tur var så gillade han uppenbarligen pommes frittes också. Med aioli. Hellre småhungrig efter 45 kronor än pank och mätt efter 305:-…

Här kan du se avslutningen på andra setet. Jag är inte bevandrad när det kommer till modern jazz men att Niklas är duktig, så mycket vet jag. Inspirerande var det. Även om jag och Emelie var lite rädda för att xyolofonisten skulle få ett anfall efter intensiteten i sina slag – så gick det mycket bra.

Nu ska Reinfeldt och Sahlin få debattera för mig.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique, Youtube

Kommentera

