Dan då jag blev räddad av Michelangelo di Battista & träffade Blonde Redhead

Moschinocampaign, photo: Michelangelo di Battista

Moschinocampaign, photo: Michelangelo di Battista

Var på plats på Fotografiska muséet för att göra ett rep till Populär om den nya utställningen Fashion! Och idag blev jag alltså räddad. Och man kunde väl önska att det var under ett photoshoot jag höll på att svimma av utmattning efter alla vackra foton han tagit på mig, men nej. Det var bara den uttorkade journalisten, som sprang – eller ja försökte springa i den opraktiska, snäva långklänningen (fashionabel men jag kan fan inte gå, än mindre springa) – från Slussen mot Fotografiska. Eller inte ens det. Sprang till en början åt fel håll. Borde kanske, kanske fått en hint då jag sprang MOT Globen…

Men ja, kom in smått andfådd efter springturen. Det var väldigt mycket längre från Slussen än jag trodde. I alla fall om man inleder med att springa åt fel håll. I dörren stod två söta flickor, undrade om jag va från BON. Hehe ja jag förstår att det såg ut så i min långklänning i sammet som är så rätt. Men nej. Representerar Public service. Men nöjd ändå.

Sen var det en trevlig stund med frukostmingel. Efter det gjorde jag intervjuer med Ester Haase och Michelangelo di Battista. Två extremt duktiga modefotografer. Har beundrat Michelangelo för exempelvis Moshinokampanjerna. #PASSIONFORFASHION

Men ja. Var väl lite utmattad efter springturen och hade druckit för lite vatten som varje dag. Så efter att intervjuat Esther och när jag va inne på kanske tio minuter med Michelangelo så började det svartna för ögonen. Märkte hur svetten började rinna ner över min plåstertäckta kind och jag inbillade i alla fall mig själv att mitt ansikte skiftat till helvitt. Fick avbryta och sätta mig ner. Han blev lite orolig och oj oj ska jag hämta vatten till dig?

Photo: Michelangelo di Battista, art: Tina Berning

Så sprang Michelangelo och hämta lite sparkling water till mig… Kändes sådär. Jag sa väl nåt i stil med att It’s not YOU that should be bringing ME water… Men ja, fortsatte en liten stund till, men intervjun hämtade sig väl inte riktigt efter det🙂 Men den kommer i alla fall sändas, dålig som bra i Populär framöver.

Vi pratade i alla fall mycket om sammansmältningen av mode och konst. Vart går linjen – finns det ens någon? Michelangelo har nämligen samarbetat med konstnären Tina Berning nyligen. Modefoto möter konst i en vacker kombination. Kolla in utställningen för guds skull. Allt från Annie Liebovitz bild av Demi Moore in the nude, (påmålad en kostym dock), till massvis av bilder med bland andra Robert Nettarp och svenske Mikael Jansson. Väldigt inspirerande om du gillar mode. Eller bara foto!

Ja det va min dag det. Nu ska vi gå och kolla på Blonde Redhead. Och ja jag träffa dem innan. Det var ju lite svårpratat sådär… Med lite smålustiga utsvävgningar. Hmm får se vad det blir av det där. Men lyssna på nya skivan Penny Sparkle, den är skön. Här är senaste videon.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique, Youtube

Kommentera

