I am A Model. A Hairmodel.

Ja idag har jag agerat hårmodell. Det blir ett extremt egocentrerat blogginlägg idag så beware. Jag kommer bara prata om mig själv och mitt nya, punkiga hår.

BEFORE.

Morgonmongo. Svårt att få mig att se härlig ut 07:00 när jag är som tröttast. = perfekt beforepicture

Morgonmongo. Svårt att få mig att se härlig ut 07:00 när jag är som tröttast. = perfekt beforepicture

Ja från och med nu kan jag äntligen säga att jag vågat. Vara hårmodell alltså. Har blivit tillfrågad innan men fegat ur. Rädslan att bli av med det långa håret och i utbyte få en kortklipp, lila bob har aldrig lockat. Men så blev jag tillfrågad igen.

Tre pers kom fram när jag gick av t-banan vid Skanstull. – Hello do you want to be a model? sa en man med australiensisk brytning. Direkt tänker jag tillbaka på de gånger jag solade i Slottsparken i Oslo och det kom fram skumma män och frågade om jag ville bli känd = posera naken framför deras kamera. Det vill säga jag tänkte instinktivt nej tack. Sen visade det sig att de va från Toni & Guy och sökte hårmodeller. Jag blev genast runt 80 % mer positivt inställd.

Och trots att jag krävde att få fortsätta vara blond och att de inte fick klippa av för mycket bjöd de in mig. Kände mig smickrad och tänkte att mitt sunkrufs nu kanske skulle kunna formas till den vackra praktfrilla den en gång va. Så i morse gled jag bort och lät mig transformeras. Spännande kan jag tycka.

Det var jag och sex modeller till. Med start 08:00… Men det va trevligt. Kände mig först lite smått awkard och kände mig som en skinka intryckt i ett för litet nät i de x-smallkläder jag ikläddes, men ja. Håret blev jävligt snyggt och de visste ju vad de höll på med. På en tjej vävde de in stora, stora bollar av löshår och gjorde en fantastisk avantgardelook. En annan tjej fick rosa hår i en kort, liten bob.

Den sjuuukt snygga rosa boben. #lovinit

Den sjuuukt snygga rosa boben. #lovinit

Frisöryrket har alltid fascinerat mig mycket och jag har ju haft min fair shair av frisyrer, hårfärger och rastaflätor… Nu fick jag va med bakom kulisserna, försöka förstå mig på fackspråket (mitt hår blev till exempel P01:at och de gav mig en lång ”Bowie”) och njuta av att bli ompysslad. När jag sen fick beröm för mina käkben sket jag fullkomligt i att magen puta ut under den trånga bodyn. #medlitesmickerfårdumigvartduvill

Mig valde de att färga gråhårig. Alltså det syns knappt på fotona tror jag men det är faktiskt grått. Och sen gula slingor i det övre håret á la Lady Gaga. #likelike Känner mig som en blandning mellan Gaga och Betsey Johnson. Skönt spretigt och punkigt.

AND AFTER.



2 kommentarer

Filed under Mode

2 responses to “I am A Model. A Hairmodel.

Kommentera

