Från dubstep och glamour till hardstyle och glowsticks som slutar i nedvarv med Banksy och Warpaint



Är hemskt hemskt, jag vi säger det igen, hemskt trött idag. Men helgen blev precis så fantastisk som jag hoppats. Spelningen i fredags var över förväntan. Maja i min silvriga oversizetröja, jag i hennes underbara svarta sparkdräkt med guldnät. Och givetvis, massa blått smink, precis som utlovats =)

Mixningen satt, låtarna gick från electro till hip hop och ner i ett djupt dubstepträsk – och allt funkade! Kom fram säkert tio pers bara för att säga att de uppskattade musiken. Vi kommer komma tillbaka till Ljunggrens och spela igen, that’s fo sho. Ska försöka fixa lite fler foton så ni får se hur tjusig Maja var också! Efter det blev det tung, tung techno på Fabriken med Chris Liebing. Kanske lite väl tungr och monotont för min smak…

Gårdagen var också helt sjuk. Jag drog mig långsamt upp vid 15:40 och har varit halvt vid medvetande sen dess. Halvt. För jag dansa som en idiot. Men dock inte helt på det sätt jag trott. Trodde det skulle vara enbart technogolvet som lockade, men nej det blev en hård introduktion till trance och gabber också. Tillsammans med halvnakna kvinnor, pom poms och ravebyxor dansade vi. Hårt.

Nedan, en liten instruktion till hur du dansar till gabber – om du inte kan göra det true hakkerstyle.

Om du jobbat lite mer på det än jag.

Men som sagt. Det är en hemskt seg dag i soffan. Låg sysselsättningsnivå. Såg precis en grymt bra dokumentär dock, gjord av otäckt begåvade Banksy: Exit through the giftshop. En dokumentär som bör ses om inte annat bara för att beskåda all fantastisk grafitti och street art av bland andra Banksy själv och Space Invader. I tillägg en härlig saga om något förvirrade Thierry Guetta a.k.a. Mr. Brainwash.

Men nu. En vacker melodi jag kan tänka mig ligga och mysa till nu. Fick tipset om Warpaint från fröken Gunnarsson. Extremt skön flickkvartett det här drömska men samtidigt punkiga LA-band. Undertow växlar mellan skönsång och lite medvetet falskt, ostämt. Tjusigt. Med en video som får mig att längta hemskt mycket till försommaren.

De är tyvärr inte inbokade i Sverige än, närmast möjliga blir att dra till Köpenhamn nu på tisdag. Men debutalbumet The Fool finns på på Spotify.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musikvideo, Musique, Sandra spelar skivor

Kommentera

