DJ’a på Spy Bar – samt gym?

Åhh så var det dags för första giget på Stureplan. Ska bli grymt kul att inta dj-båset på Spy bar på torsdag woooop woop!

Det är den här 90-tals-bokens releasefest som Nöjesguiden håller i där och jag ska spela på efterfesten. Lite småkul då killarna som skrivit boken är gäster hos oss på Populär idag. En bok som förgyller tiden då jag sprayade luggen åt vänster, dansade eurodiscodans till Basic Element och tryckare till Scorpions. Ja det kan väl bli fantastiskt tänker jag. Jag kommer spela runt 01. KAOS. OBS. Jag kommer inte spela 90’s-music dock. Tech house ftw!

Ja & gym, jag måste nämna detta. Detta kan vara bekant för samtliga insatta muskel/fashionista/hipstermänniskor – men jag hade ingen aning om det. Det va min vän Cho som berätta om en lustig företeelse på hans gym i Vasastan.

Senast han va där hade han gymat till en dj. Yes you heard me. Ingen annan än Jennifer Lopez stod där å spela. (märk väl, det finns även en Stockholmsbaserad dj med samma namn som J-Lo. Är varken lika snygg, känd eller har en lika sliskig make som J-Lo dock) Tydligen hade även Blondinbella gästat gymets dj-bås och spelat lite hits.

Sjukt roligt tyckte jag men samtidigt lite i överkant för vad man som dj ska stå ut med kanske. Räcker det inte med dräggiga, överförfriskade svennar som kräver att du ska spela ”något man kan sjunga med i”? Ska vi även stå ut med svett och ta kroppsidealshetsen ytterligare ett steg. Nej tack. Jag håller mig till Stureplan där jag vet vad jag får. (ja alltså exakt samma sak)

2 kommentarer

Filed under Klubb, Musique, Sandra spelar skivor

2 responses to “DJ’a på Spy Bar – samt gym?

  1. Sunni

    Lycka till min vän. puss

  2. Sunni

    skulle banne mig ha bott i sthlm nu så man hade kunnat uppleva det.

Kommentera

