Rosa julsången 1:a december

SYKET – LET IT HEAL

Vet att jag blivit hemskt dålig på det här med uppdatering va. Jag tänkte därför nu kompensera detta genom att varje dag presentera en fantastisk låt från året som gått, som en mini-indiejulkalender i form av rosa julgranar. Börjar dock med en högst aktuell låt.

Men jag vill också passa på att berätta varför jag varit minst sagt ganska busy och inte haft så mycket tid över för bloggen. Nu när det är första december kände jag att nån form av lustigt krav på ärlighet trädde fram.

Jag har jobbat mycket sista tiden. På dagarna med praktiken förstås, men många kvällar spenderades också på att förbereda arbetsprover till en viss jobbansökning. And it paid off!

I måndags var jag på intervju. En arbetsintervju för ett jobb som… Ja låt oss säga att jag aldrig velat ha ett jobb mer. Och detta då direkt på måndagen efter den fullspäckade helgen. Efter tre dagars festligheter som avslutades med mig som nån form av sorgeklädd kabaréartist på Cinderella. På söndagen vandrade jag runt i matsalen bland andra förvirrade och fortfarande fulla SR-människor. Barfota. På jakt efter äggröra. Ja ni hör själva. Jag borde kanske bett om att få intervjun förflyttad en dag i alla fall.

Men nu följer en väntan som förhoppningsvis inte blir så lång. I denna tid av otålighet och inre stress har jag fastnat på Syket. Haha sorry, jag har fastnat FÖR Syket. Jag är inte riktigt där än. Men den får stå för mitt förvirrade sinne just nu. Går det bra hyllar jag mig själv med den, går det åt helvete tröstar den mig.

Syket är ett norrländskt åttamannaband som med sin första singel Fish Band kom in på P3:s rotation. Jag fastna väl aldrig riktigt för den men så var de på besök på Populär och jag insåg storheten i singel nummer två – Let it heal.

I’m heading for a distant sun evening air fills my lungs.
I’m wondering will you be there. Nice and calm it’s time to rest
It’s nice and calm but I couldn’t care less.

Gud breaket är så vackert. Lite hittepålyrics från min sida dock😀 Lovar att uppdatera när jag fått facit –> nu ändrat – tack Oscar!

Men jag har lyssnat – spolat tillbaka – lyssnat – spolat tillbaka. MÅNGA gånger för jag tycker om det så mycket. Känns lite fint motsägelsefullt också då norrlänningarna berättade hur de hatade vintern och satt å huttrade i studion. Jag kände unity och berättade om mitt eget förhållande till kyla och vi bondade. Fint ju.

2 kommentarer

Filed under Musique, Nytt på radion

2 responses to “Rosa julsången 1:a december

  1. oscar

    I’m heading for a distant sun, evening air fills my lungs
    I’m wondering will you be there, nice and calm it’s time to rest

Kommentera

