Rosa julsången 2:a december

Karl X Johan – Flames

Gosh har haft en rätt så intensiv dag. Fortfarande är våra Malmö/Göteborgsbaserade reportrar sjuka, och idag blev även Hanna sjuk. Till och med gästerna börjar insjukna – Tim Berg som skulle kommit idag fick ställa in på grund av nåt trist virus. Vore ju kul å träffa en 21-årig house-super-star, men förhoppningsvis kommer han tillbaka nästa vecka istället. Så visst, panikfylld dag men lite stress har väl ingen dött av.

Löste sig i alla fall så pass bra att jag kunde glida iväg på pressvisningen av Pernilla Augusts hyllade regidebut Svinlängorna som planerat. Och OMG vilken film! Jag var tvungen att sitta kvar en stund efteråt för att torka tårarna. Sorgligt, välspelat och fruktansvärt rörande. En film som fick mig att uppskatta min barndom mer än någonsin och gjorde att jag var tvungen att ringa ett samtal till någon jag tycker väldigt mycket om. Bara för att säga det. Och gråta lite till.

Väljer därför en låt som berörde mig från sommaren och en bra bit framåt. Karl X Johan är en svensk duo, bestående av Kalle J och Johan Tuvesson som blandar stråkar (mitt bästa – tillsammans med handklappen vilket ni vet som brukar läsa bloggen) med en sång i vacker desperation, trummor och electrobeats. En galet pompös rosa julsång. Från 35 sekunder helt sinnessjuk.

Lämna en kommentar

Filed under Film, Musique

Kommentera

