Rosa julsången 3:e december

Two door cinema club – Undercover Martyn

Idag har jag fått agera Calle Dernulf. En mycket trevlig erfarenhet. Fick sitta i en skönare stol, kalla mig producent, samt vara med i direktsänding. Var hemskt trevligt. OBS. Only temporary. Berodde på att Hanna var sjuk och Calle transformerades till Hanna för en dag. På måndag återgår jag praktikantstatus. Promise

Nu är jag hemma en snabbis för att strax sticka mot Högkvarteret och dricka nån öl utefter mr. Klaars direktiv. Jag hade tänkt däcka i soffa direkt efter denna hetsiga vecka, men det var oacceptabelt. Så. Jag gick med hans plan = på nån öl på Högkvarteret. Sen går man hem lagom till 22 då The Royal Tenenbaums börjar på Kanal 5. Utmärkt plan. Den kör vi på.

Dagens låt var jag besatt av typ i februari när den släpptes. Two door cinema club hypades snabbt upp på indiehimlen och jag tog emot dem med öppna armar. Detta är min absolut favorit som tyvärr aldrig nådde upp på P3:s rotation tror jag, men var med länge, länge på Studentradion…

Hur kan man inte gilla en låt som för tankarna till källarfester. De bästa festerna utöver de på tak och parkeringshus.

To the basement people, to the basement
Many surprises await you
In the basement people, in the basement

2 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique

2 responses to “Rosa julsången 3:e december

  1. henrik

    kan du se till att den här låten spelas i p3 eller är du helt maktlös? PINSAMT JUE!!!!11

    • haha lugn lugn! Nej som reporter är jag rätt maktlös jue. Men visst jag håller med dig, det är en grym låt. Men om jag får spekulera så tippar jag på att den inte kvalar in till P3 på grund av längden. Ja sen är det lite svårt att svara på då låten känns rätt gammal, kom väl i en re-release iofs så det kanske funkat. Men ja som sagt. 7 minuter går liksom inte. I en radio edit, hello liksom😉

Kommentera

