Rosa julsången 5:e december

Allo Darlin’ – My heart is a drummer

Jag har en slö dag, men ville försöka få något gjort… Detta gjorde att jag gick ner och boka en tvättid. Kändes bra. Sen kollade jag på det femte avsnittet Gossip Girl för helgen… Ska försöka speeda upp produktiviteten snart.

Allo Darlin’ låg på P3 i somras med Dreamin’. En underbar sommarsurflåt som jag först tänkte välja, men sen insåg jag att det var den här jag fastnade för efter några lyssningar på skivan. Och för min småsorgsna sinnesstämning idag passar den mycket bättre. En hur som helst grym debut – lyssna på albumet om du inte gjort det redan!

Jag tänker på två saker med den här sången. För det första att sångerskan Elizabeth låter som Laura Marling och att låten är lik Girls just wanna have fun. Men jag accepterar det bara rätt av för det är inget att skämmas över om man inspirerats av Cyndi och Laura kan jag tycka.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique

Kommentera

