Rosa julsången 9:e december

Robyn – None of Dem

Nu när det är dags för den här tjejen borde jag givetvis fortsätta i samma okritiska anda och skriva många, långa rader om vad jag känner för Robyn och hennes musik. Men idag är jag abnormalt trött. Alltså så trött att jag knappt kan formulera meningar och INTE väljer att dricka en kopp kaffe till.

Men trots bristen på ljuva ord tyckte jag ändå att det va just Robyn som va rätt tjej för dagen då hon utsågs till Årets svensk idag av FOKUS. Grattix! Slutet av motiveringen löd korrekt nog:

I alla sina egenskaper blir hon en förebild för såväl unga tjejer och killar som för vuxna kvinnor och män.

Fokus - Robyn Jag har lite svårt att välja vilken låt då eftersom att hon under detta året släppt tre skivor – eller ja, riktigt tre blev det ju aldrig, men en jävla massa bra låtar. Och nej, detta är givetvis inte största hiten. Inte den mest dansvänliga eller lyssningsvänliga eller vad du nu vill kalla det. Men jag är ett fan av Robyn, Röyksopp och mörka technotoner. Därför föll mitt personliga val på None of Dem – hämtad från första kroppsdiskussionen. Alldeles makalöst tung basgång, väsande lyrics och ja bara en skön tung rytm genom hela låten.

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

