Rosa julsången 10:e december

Big Boi – Shutterbug

Lite fylld av saknad idag, men även galet upprymd. Har inte tiden att blogga riktigt så jag fattar mig kort. Måste hinna kolla IDOL en kortis. Och störa mig lite. Intervjuade finalisterna häromdan. Och den naivt, intet anande reportern kände inte av några kärleksfulla vibbar i luften. Åh fjärilarna i idolernas magar – som inte var orsakade av nervositet, att jag inte fattade! Ahh! Blev mobbad på min arbetsplats.

Ja även mobbad på Twitter. Jacob påminde mig om att i såna här sammanhang får man inte glömma den klassiska: Jaha, fanns där någon romans bland idoldeltagarna då? Sorry Jacobi, du har ju helt rätt. Nästa gång inleder jag med att trycka dem rätt upp mot väggen.

Men ja till dagens låt då. Den här låten får mig att tänka på sommarjobbet som musikredaktör och mina grymma arbetskamrater uppe på sjunde våningen.

Minns hur Oscar kom in och tjoade över den här. En fantastiskt välproducerad dänga med en härlig stor pojke vid micken. Big Bois soloprojekt är genomgående väldigt bra och Def Jamhip-hop i min smak.

Ps. Om du liksom jag inte visste och störde dig på att du inte visste vad shutterbug va –> ”En enthusiastisk amatörfotograf”.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique

Kommentera

