Rosa julsången 11:e december

Adrian Lux – Teenage crime

Lördag eftermiddag kan det vara passande med en upplyftande julsång i houseanda. Teenage crime är en av mina givna favoriter under året.

Har inga anekdoter att dra om den dock. Bara lyssnat på den väldigt mycket, framförallt i festliga sammanhang. Idag är jag inne i en lite annorlunda lördagslyssning, vilket är Spotifys fel/förtjänst. Min sida föreslog bara en massa gammal jazz, och det var länge sen jag gav jazzen en chans så körde på det.

Och det här var ju exakt det mode jag ville uppnå för en stund. Så jag ligger och lyssnar på sköna jazzkvinnor som Ella, Billie, Etta å Betty och skriver en högtravande skoluppgift. Får en sån jävla go julkänsla också för oh vem sjunger in julen bättre än en gammal soulsångerska?

Men jazz är inte riktigt rätt för fest – inte för mig i alla fall, helt fel mode, så tänker att när det blir dags att börja klistra på lösögonen kommer Adrian tillbaka. Kanske Ella i Luxremix? Vi får väl se.

Fröken Jönsson har i alla fall lovat mig att ta på sig lösögonen ikväll. Vi ska tydligen på fest i Gamla stan. I en lägenhet där det förfestas på en kalv… Jag tackar för min vänners goda omdöme när de beslutade – även å mina vägnar, att vi dyker upp när kalven är uppäten och kadavret är borttransporterat.

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

