Rosa julsången 12:e december

Kanye West feat. Pusha T – Runaway

Hade precis en upplyftande, kreativ fika med fröken Ernestrand. Precis vad jag behövde denna sega, sega söndag. Vaknade ovanpå min mobil med kläderna på och ett antal missade samtal och sms… Sorry Rulla runt i sängen lite i vånda och insåg att jag hade sjukt ont i armen också, varpå jag spanar in vänsterarmen och ser ett rätt rejält blåmärke i form av en tandrad.

Hmm… Efter en kort stund inser jag att det var ju mitt eget fel. Om vi ska bli lite privata. Jag har alltid älskat att bita människor. Och har inga problem om andra biter mig heller. (OBS – människor jag tycker om och typ söta djur som katter och kalvar – inte strangers och aggressiva kampdjur)

Ja jag bad alltså min vän Henke att bita mig igår och han tog det väl kanske på lite för stort allvar. Räknar med ett Krya-på-dig-kort inom kort.

Min julsång för dagen är med Kanye. Övermäktiga Kanye som tycks ha exploderat i sin egen kärlek till sig själv i år även om vi alltid haft på känn att killen gillar sig själv rätt mycket.

Man kan ha mycket åsikter om hans dryga approach, hans blogg som vältras i överdådig rokoko och skriker jag-har-så-mycket-pengar-att-jag-inte-vet-vad-jag-ska-göra-med-allt-så-jag-köper-en-Versacesoffa-till. MEN. Han är ju trots allt en grym artist, och vem är jag att argumentera mot hans framgång.

Med den övermäktiga titeln: My beautiful dark twisted fantasy kom albumet som en gåva. Min favorit är Runaway. Vacker produktion som alltid och skönsång med Pusha T. Den utsökta, men enkla lilla pianoslingan sätter sig omedelbart och jag kan inte släppa den. Och vill inte släppa den heller för den delen.

Nu ska jag vårda min arm och cutta enorma mängder sötpotatisklyftor och grilla dem till gyllene gudagåvor. Precis som Kanye vill ha dem.

Ja här har du filmen han gjort också om du missat att spana in den. Även den heter Runaway.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique

Kommentera

