Rosa julsången 14:e december

First aid kit – When I grow up

Åh har så mycket jobb att jag egentligen inte hinner skriva. Men jag måste för det har varit två extremt bra filmdagar här i Stockholm. Igår var jag och Fanny på galpremiär av Sound of Noise. En mycket intressant film som jag framförallt kommer att tvinga min kära bror att se då det är en underbar film för alla trummisar. Eller ja även för ljudnördar som jag. Jamen även för dig som gillar film. Låt oss säga att den är sevärd.

Sandra & Fanny skräms av Leo Ahlgrens blixt

Sandra & Fanny skräms av Leo Ahlgrens blixt

Sen drack vi öl i lustiga flaskor och värmdes när de tre trummisarna/skådisarna satt på scenen och trummade skiten ur sin sets ihop. Det var väldigt fint. Även Sanna Perssons framträdande på såg var tecken på en värdig efterfest. Så vi gick hem nöjda med våra goodiebags med trumpinnar i – eller ja Fanny var nöjd samt mätt, jag var fortfarande hungrig då efterfesten inte hade vegomat #dåligtrendpågala Men kolla in trailern. Filmen är värd.

Och idag var halva Populärs redaktion på visning av TRON Legacy. Oh my. Jag har peppat sen flera månader tillbaka. Och nej då jag blev inte besviken. I de ljussprakande striderna – när specialeffekterna sätter in finner jag mig själv sitta gapandes. (Ett annat mycket gott tecken är att jag inte åt upp mitt godis på grund av total gapning/fokusering)

Sen kanske själva 3D-effekterna inte gav så mycket, men specialeffekterna och ljudet var enormt mäktigt. Daft Punks filmmusik gjorde givetvis sitt och var en mycket stor del i ett slutgiltigt vackert betyg. SE DEN!

Just det, jag skulle presentera en låt också. Det här blev ju en av årets bästa covers. Systrarna i First aid kit har förgyllt mina öron i några år nu. Att förutom deras fantastiska samspelta röster välja att göra en remake på en låt av Fever ray gör ju inte saken sämre.

Lämna en kommentar

Filed under Film, Musique

Kommentera

