Rosa julsången 15:e december

The hundred in the hands – Tom Tom

För att skippa allt som snurrar runt i mitt huvud just nu så packar jag. Såg lite på Bonde söker fru under tiden. Grinade först lite över hur smärtsamt det var att bonde-Tomas fick samtliga tjejer att självmant vilja åka hem. Åh-så-jobbigt-att-jag-fick-titta-in-i-väggen.

Just Tomas öde har jag och Matilda diskuterat en hel del på luncherna. Tror att många av till exempel nyhetsmänniskorna har funnit våra djuplodande relationsdissekeringar lite… meningslösa kanske? Men jag har hemskt lätt att engagera mig i tv-serier. Jobbigt bara att det för tillfället är Bonde söker fru och Ung & bortskämd som varit mina objects of interest.

Sen blev det faktiskt tårfyllt en gång till under dagens avsnitt när temat från Forrest Gump spelades… Den där pianoslingan har fått mig känslosam alltför många gånger. I kombo med bönder som måste fatta svåra beslut blev det bara för mycket.

Men ok. Det här är i alla fall dagens favorit. Inte fullt så tårdrypande. The hundred in the hands började jag hylla i somras. Kan väl återigen hypa deras fantastiska EP This desert som de släppte i år och detta är fortfarande min favorit, även om samtliga låtar är strålande.

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

