Rosa julsången 18:e december

Stornoway – I saw you blink

Det var Anna som introducerade mig för Oxfordbandet Stornoway i början av året. Den här låten satte sig direkt och både hon och jag suckade av varm indie-country-glädje när vi lyssnade på den här på mötet. Har för mig att resten av gruppen var något skeptiska dock…

På studentradion körde vi hela albumet Beachcomber’s windowsill på rotationen, även P3 tog in den i somras och körde Zorbing. Var ganska roligt. jag var den enda som gillade Stornoway i somras och la med glädje in den medan Miia suckade så fort hon hörde låten. Hon tyckte det lät för kristet och körigt tror jag. Kanske är det så att man antingen fastnar direkt för Stornowaysoundet – eller så hatar man det?

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique

Kommentera

