Rosa julsången 19:e december

Jonsí – Go Do

Okej. Nu är jag stadgad i Malmö då. Haft två fina kvällar och hoppas de ska fortsätta såhär. Julhandlat, hängt med Musikhjälpen, trillat i snön och dansat på Babel. P3 Dans firade 16-årsjubiléum, så tack för ett grymt set, Calle, Sanna, Kornel och Eric! Det var krockarnas krock i Malmö igår men folk insåg att det var Babel som skulle prioriteras för det var sjukt mycket – och peppat – folk på plats.

En av alla dessa peppade människor var en man jag inte träffat på alldeles för länge. Martin, min gamla rumskompis från Oslo. Herregud vilket kärt återseende❤

Jag har kanske inte varit så tydlig med det förresten, men jag är alltså på plats i Malmö för jag ska jobba istället för Christin på P3 Populär fram till nyår, vilket gör att det inte blir någon jul/nyår i Västervik med familjen i år… ja det känns lite jobbigt så klart. Har bara varit ifrån familjen over the holidays en gång förut och det var när jag och Anna var i Thailand. Då ringde vi och grät på julaftons morgon och söp sen bort våra sorger på en strand tillsammans med andra svennar med hemlängtan.

Men som Calle sa så är det första året jag tvingas prioritera karriären framför familjen. Och visst är det så. Det känns ändå bra att vara här även om jag kommer sakna dem sådär obehagligt mycket när det hunnit bli fredag. I ren protest mot saknaden ska jag skicka hem ett fett paket med julklappar och skriva tårdrypande kort till samtliga paket så de kan sakna mig ändå lite mer…

Dagens julsång, och här här har jag svårt att välja låt för Jonsís album Go är ett av årets absolut bästa. Om du gillar Sigur Rós bör du väl liksom jag uppskatta sångare Jonsís soloprojekt också.

Jag beslöt mig ändå för inledningsspåret och första singeln Go Do. Upplyftande trummor i kombination med hans fantastiska känsliga falsettröst som bygger upp en makalös melodi som gör mig glad och förväntansfull.

Lämna en kommentar

Filed under Musikvideo, Musique

Kommentera

