Rosa julsången 21:a december

Steve Mason – Am I just a man (Studio remix)

Jag är inte på nåt strålande humör för tillfället. Inte blev dan bättre av att jag var trött och förvirrad på jobbet vilket gjorde att allt dröjde extremt mycket längre tid än vanligt. I ett stressigt moment när jag skulle spela in en speaker rusade jag upp för den läskiga trappa som befinner sig mitt inne på SR Malmö. (Calle informerade mig idag när jag berättade om mitt missöde att den kallas ABBA-trappan då bandet spelat i den där trappan nån gång pre-födsel)

I alla fall så var jag stressad och skulle klippa ihop ett inslag, så jag trillar givetvis i trappan. Oj oj oj säger några kvinnor nere från P4 varpå jag skäms lite, låtsas att det inte känns som att knäskålen sprack och springer uppför igen i ett klumpigt försök att se oskadd ut. Vad jag lärde mig av detta? Det är dåligt att stressa i trapp med oknutna Dr Martins på fötterna.

Nog om det. Dålig dag. Orkar inte förklara vidare varför dagens låt är så bra. Det är den bara. Originalet med britpopar’n Steve Mason är dock sådär. Men skit samma, denna remix är sänd från himlen. Älskade den från första lyssningen.

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

