Rosa julsången 22:a december

Caribou – Odessa

Blir så väl omhändertagen på SR Malmö. Vill bara nämna det för trots att SR-trappan vill mig illa så verkar inte medarbetarna vilja det som tur e. Haft en skön dag med tillhörande Ozzylunch så ett uppryck har skett.

Delvis beror också mitt uppryck på att jag har en supermegarolig spelning på gång. Patrick spelar på nyår tillsammans med Adam Lundberg och Per Hammar på en secret location här i Malmö, och nu ser det ut som att jag kommer att joina honom och att vi kommer spela ihop. Ska bli sjukt roligt så jag jobbar på att trigga mina allra mörkaste technosidor nu och letar ny musik.

Dagens julsång då. Från albumet Swim kommer en av årets bästa låtar. Bandet heter Caribou, från Dundas, Ontario, Kanada. Elektroniskt, poppigt och stundtals bara ren och skär psykadelisk utflipp. Men givetvis väldigt väldigt bra.

Detta är en årslista utan remixar är det tänkt, men tipsar även om remixen DJ Koze gjort påFound out. That’s some deep house I DO like.

2 kommentarer

Filed under Musikvideo, Musique

2 responses to “Rosa julsången 22:a december

  1. var väldigt nära att sno din dagens låt idag. mkt bra val…

Kommentera

