Nyårsspelning!

Nu har vi ätit julmiddag hos mormor och morfar och matkoman har efter två dagars mathysteri nått nya höjder. Trycker i mig några knäck till i soffan bara för att spä på det lite till.

I kväll blir första juldagen på några år som jag inte spenderat i Västervik – med tillhörande hemvändarfest på Stadshotellet eller Palladium. Säga vad man vill om att den där kvällen men det brukar ju vara rätt kul ändå. Bara man kommer ihåg att ingen minns vad du gör och du har själv ingen aning om vad personen du pratar med flyttat till för stad/pluggar. Men ni frågar glatt flera följdfrågor och låtsas som att ni bryr er och att ni inte kommer att glömma det efter en timme igen…

Men i år firar jag i Skåne. På Babel. Det blir festligt värre, Gustaf kommer ställa till med brakförfest så räknar med mayhem. En annan afton som brukar bli mayhem och som tycks följa i samma spår i år är nyår förstås. Förra året hängde jag, Emelie, Martin och gänget i Berlin vilket var fanstastiskt kallt och dekadent. I år blir jag kvar i Malmö och spelar skivor ihop med Patrick, Adam och Eric. Åh så festligt. Första gången vi spelar ihop, jag dör va kul.

Men långa svarta lösögon och en bar rygg prydd av pärlor kommer jag att spela tills jag storknar. Kommer att bli techno á la mörker och djup. Denna kommer jag garanterat att köra.

2 kommentarer

Filed under Musique

2 responses to “Nyårsspelning!

  1. Superkul! DJeriet rullar på som fan för dig o bara att köra om du frågar mig! Lycka till på Nyår!

Kommentera

