Rosa julsången 24:e december

Britta Persson – For the steadiness

Nu är jag tillbaka i Malmö efter att ha firat jul i Lund. Det var himla fint faktiskt även om jag saknade familjen uppe i Västervik. Har ätit mig full på ostpajer, gourmetbollar och julgodis. Precis som Ozzy uttryckte det så är jag något av en julknarkare och insuper med glädje det mesta som glittrar och andas pepparkaksdeg. Så det va härligt att vara i en familj som var bra på att hålla andan uppe.

Att jag sen fick vinylspelare á Technics 1210 gjorde inte julen sämre. Åhh äntligen, som jag ska spela! Tack Patrick🙂

Detta är sista låten i den rosa spellistan 2010. Vågar nästan påstå att det ÄR den låt jag gillat bäst i år. Jag mottog Britta Perssons senaste skiva, som så många andra skivor, under min tid som musikredaktör i somras. Började inte lyssna direkt utan lät den bara ligga på skrivbordet i den svindlande höga skivhögen.

Nån dag senare rusar Karin in på kontoret i fullkomlig extas. Oh my fucking god har du hört spår fem?! Det hade jag inte. Gick in på hennes kontor och lyssnade och blev Ä G D

Nu ska jag avsluta julaftonsfirandet med film, men om du gillar musiken så har du hela den rosa julespelistan på spotify här!

G O D J U L F I N A MOSHPITLÄSARE

Lämna en kommentar

Filed under Musique, Spotifylistor

Kommentera

