Fab Nyår 2010

Först en liten video Sanna filmade när jag precis börjat spela. Enda bildbeviset på den pärlprydda ryggen. OBS. Jag var lite smånojig över vart Sanna höll hus när vi började spela. Ringde å messa. Märkte inte alls att hon va nån meter ifrån mig, fotandes och filmandes…

Det blev ett tjusigt nyår precis som det förra, och det avslutade 2010 storslaget. Efter veganmiddag (bl a med en makalös smörgåstårta), bubbel och fest drog vi till klubben där vi skulle spela. Jag måste väl erkänna att jag varit lite nervös över att spela ihop med Patrick. Det var ju trots allt han som lärde mig att spela den där sommaren 2008. Men jag var nog en rätt jobbig lärling. Blev besviken på mig själv så fort låtarna drev lite och sur när han tejpa över bpm-räknarna för att jag skulle lära mig. Idag är jag tacksam.

Men det gick bra. Eller va fan, det gick strålande! Det är alltid kul att spela ihop med någon och försöka läsa varandras låtval och få det snyggt, och det lyckades vi med. Tror jag🙂 Den svettiga publiken kändes tillfredsställd och lasern värmde som sig bör. En av de tillfredsställda frågade mig i toakön sen om detta var ett återkommande samarbete. Jag sa hmm. Men hoppas att det innebär ett ja.

Bromander tyckte att man borde se mer av finklädda dj’s och jag är villig att hålla med. Så jag har lovat henne att nästa gång vi spelar ihop blir det i galaklänning. Dammar av min gamla rosa blåsa från 2003 och tar på de extremt ofräscha pumpsen med taxklack. I tillägg till denna rosa uppenbarelse kommer Patrick att spela i bar överkropp endast med en liten fluga runt halsen i sann Chippendaleanda.

Patrick föreslog att vi gör tvärtom. Och varför inte. Precis som han sa så finns det ännu ingen topless-dj i Malmö så om jag kör på det och han på den mer skäggiga translooken så är vi ju antagligen hemma i den något mer obskyra dj-världen.

Lite musik måste få avsluta. Den här inledde jag med om jag inte minns fel… Vi började lugnt och djuuupt.

Nina Kraviz är ju en liten housepärla. Spelar i Malmö i helgen vilket jag missar då jag måste upp till Stockholm. MEN! Då upptäckte jag som hastigast att technolegenden Nathan Fake spelade på Marie Laveaux. Så oops drog visst längsta strået ändå. Gott, vi ses där!

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique, Sandra spelar skivor

Kommentera

