Ikväll: Smärtan & Sandy på Debaser Medis

P3-GULD-stashen-á-la-Ida-Sjöstedt

P3-GULD-stashen-á-la-Ida-Sjöstedt

Det var inte jag som kom på det. Smärtan och Sandy låter bättre än samtliga förslag jag haft till mitt eget dj-namn. Bra där Sara-Märta, jag kommer antagligen att tvinga dig till att komma på mitt nya namn också…

I kväll spelar jag alltså ihop med henne på klubben LOADED – på Debaser Medis. Är jävligt taggad även om jag inte haft i princip nån tid på mig att preppa. Har jobbat med ett extremt roligt projekt nu som tagit upp samtliga kvällar denna vecka och jag har snittat 3-4 h sömn per natt. Inte för att jag vill klaga eller så… Men helvete jag är så trött att jag knappt kan formulera meningar längre.

Projektet består i alla fall av att ljudsätta en kortfilm. Det är på uppdrag av Världskulturmuséet som en bekant till mig ska klippa ihop en massa gamla sköna filmer som då jag ska ljudsätta, och i natt blev ett första utkast färdigt, jippiez!

Men kom kom ikväll. Vi kommer att spela extremt bra musik. Skulle vilja kalla det för nån form av musikgaranti då vi båda har jobbat som musikredaktörer på P3. Var länge sen jag själv spelade indiepop också så det kan väl bli en skön omväxling mot det vanliga elektroniska stöket.

Men åh innan jag går till jobbet så måste jag bara lägga upp min nya favoritlåt – som också är med i filmmixen. Med det fantastiska namnet Little Houseboat sköljde den över mig i all sin sköna trumfyllda elektroniska KOMPAKT-charm i går kväll. Med den säger jag godmorgon. Ses ikväll!

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Musique, Sandra spelar skivor

Kommentera

