Separationsångest… but hey good time’s comin’

Världens bästa Emelie hjälpte mig flyttstäda idag. Vi vaknade härligt yra efter en tjusig kväll på Debaser, men med någon form av festenergi leftover drog vi igång och städade i racerfart. Hann till och med dra förbi en studio och plåta/filma lite inför min kommande spelning med 25 hour people. Är visserligen inte förrän i april, men den där kryssningen kommer ju bli helt sinnessjuk. Jag längtar redan! Mer info följer inom kort.

Just nu sitter jag på ett skraltigt gammalt tåg. Destination Malmö. Men den här gången är det inte en tillfällig visit för att hälsa på. Nu är det för att åka hem. Det känns fortfarande lite skumt att bryta upp och flytta ner. För även om jag bara bott i Stockholm i ett halvår började det kännas som hemma. Mer hemma än vad Göteborg någonsin gjorde.

Jag tänkte tillåta mig själv att bli sentimental nu. Jag måste skriva av mig lite separationsångest så det hunnit försvinna innan jag anländer till Malmö 23:25. (Vore det inte fantastiskt om det verkligen funkade så?)

Jag kommer sakna så mycket. Bara söder. Ja fy vad jag kommer att sakna söder… Jag kommer att sakna lägenheten med sängen i köket och det fluffiga, hysteriskt varma täcket. Och även om inredningen var extremt sparsmakad så kände jag mig som hemma. Jag kommer sakna att komma fram till SR på morgonen – trots att jag oftast va lite trött och småsur efter promenaden från Karlaplan till SR – en rätt kort sträcka, men som varje, varje gång kändes som en eternity.

Jag kommer sakna receptionisten jag brukade stå och hänga med när jag väntade på en försenad Alex Schulman eller Daniel Adams-Ray. Han såg alltid ut att bli glad när han såg mig vilket gjorde att jag alltid sken upp när han jobbade. Jag kommer sakna den puls jag trodde att jag hatade med Stockholm. Jag gillade faktiskt att småstressad krossa mellan andra likasinnade på väg till en intervju, kasta mig in i en tunnelbana alternativt sura när jag precis missar den.

Och folket då. Jag kommer sakna alla apsnygga människor som kommer i flock i huvudstaden. Varför? Det motiverar mig att kamma håret på morgonen vilket jag uppskattar. Som i alla städer kommer jag ju sakna utgångarna, såväl de småsega som de fantastiskt dekadenta. Slutligen. Så klart. Mina underbara vänner. Och allra mest kommer jag att sakna dig Emelie. Jag lovade att inte prata om det när vi sa hej då idag och det gick ju. Men nu säger jag det i bloggform istället. Underbara du. Det är dig jag kommer sakna allra allra mest. Kom ner till mig snart så lyssnar vi på Lemontree.

Detta låter som ett definitivt avsked. Men det e det inte. Jag kommer tillbaka snart kära Stockholm.

Men nu är det Malmö som gäller framöver och det kommer att bli fett det också! Jag ska omfamna stan helhjärtat återigen. Äta hysteriska mängder vegetariska kycklingkebaber på Jalla, dricka finöl på Bryggeriet, börja producera musik, dansa i industriområden och spela på sköna klubbar.

Så hej då Stockholm. Hej Malmö. Nu kör vi.

Dagens låt tillägnas så klart Emelie. A favourite of hers. Puss

3 kommentarer

Filed under Kärlek

3 responses to “Separationsångest… but hey good time’s comin’

  1. Emelie

    Tack för det vackraste blogginlägg jag läst. Vet inte vad jag ska skriva, saknar dig redan. Men detta kommer bli så himla bra Sandra, du kommer ha en fantastisk vår och jag väntar här på dig! Vi ses i malmö, stockholm eller varför inte hörby om två veckor? Stor Puss och massa tankar till dig.

  2. Underbaraste Sandra vi kommer alla musikmuppar att sakna dig i stan, med sådant avtryck på ett halvår måste du ju tillbaka snart! Gissar vi får ta dig eterform och lycka till med radiojobbandet, för du är fan bra! Missade din spelning igår då jag inte pallade entré o inte kunde innan 22…var lite på Maykas på Baur, trist att missa din men samtidigt e jag fattig…får komma ner o riva loss i Malmö när jag kan, förmodligen när nacken e lite tillskruvad haha. Förresten! Sónar? Ha det fint i Malmö. Vi hörs. Kram!

  3. så gott att du anlänt! du missade ett gille ilördags natt.
    men mer öl på bryggeriet!

    ciao

Kommentera

