Och mitt nya jobb är…

Foto: Neal Jennings

Foto: Neal Jennings

… som reporter och en del av redaktionen i P3:s nya (och största!) program Musikguiden i P3! Det är därför jag varit så hemlighetsfull på sistone och givetvis därför jag bara bryter upp från Stockholm sådär och flyttar ner till södern igen. Men nu är det officiellt, och i min grymma redaktion sitter Jenny Seth, Sara Martinsson, Billy Rimgard, Märta Myrstener, Iman Hazheer och Pelle Moeld.

Det är inte helt lätt att fatta konceptet så jag ska förklara lite. Vi kommer alltså att sända mån-tors 18:30-23:00 och det kommer att vara ett musikjournalistiskt innehåll med intervjuer, debatter, dokumentärer, liveframträdanden och givetvis sjuka mängder ny musik. OBS #1 första timmen är fortfarande ”det vanliga” Musikguiden, d vs med en artist som varje vecka väljer musik. OBS #2, de sista timmarna, alltså 22-23, kommer att vara DJ-timmar där olika dj’s i en massa olika genres sänder sina mixar. OBS #3 Jag kommer att vara en av dessa!!!

Men förutom vår lilla redaktion så integreras samtliga musikprogram i Musikguiden i P3. P3 Soul och Rock finns ju kvar som ni kanske sett, men det ligger ändå under Musikguidens ramar. P3 Musik finns också kvar, fast i ny tappning och Christel därifrån sänder ett nytt program på lördagar dessutom!

Och de program som försvann helt som P3 Hip-hop/-Dans/-Pop/-Lab/ ska integreras i vårt program. Det kommer knappast vara ett problem då vi har hip-hop/r’n’b-älskare i Jenny och Iman, Pelle var mannen bakom P3 Lab och Sara kvinnan bakom P3 Pop. Sen är jag och Billy dansmusiksmongon så misströsta icke! All musik kommer rymmas under det här glansiga paraplyt.

Känner du dig fortfarande lost så läs mer här för extrem tydlighet.

Något annat jag är hemskt spattig över för tillfället är att mina favoritskogshuggarsångare är tillbaka. Fleet Foxes kommer till Wow vilket fick mig att tjuta högt. Här är nya singeln. Åh idag känner jag mig lyrisk likt en modebloggerska i nya kläder, så PUSS till er alla bloggläsare, puss puss!

Fleet Foxes – Helplessness blues

3 kommentarer

Filed under Musique, Nytt på radion, Skvaller

3 responses to “Och mitt nya jobb är…

  1. Christel

    Plus att det blir Musikguiden med Christel Valsinger på lördagar mellan 12 och 14, dvs på gamla Tracks-tiden. Hurra!

  2. Sorry Christel, det är så sjukt mkt program och tider hit och dit bara, men nu är det åtgärdat🙂

  3. Ola

    Tycker det är spännande när helt olika bekantskapskretar i periferin känner varandra. För visste måste det vara Christel som känner/kände en Åsa Eriksson (min syster) i Linköping än gång i tiden? Och som spelade i Pusjkins?

Kommentera

