Växjömania igår – Oscars tonite

Sitter som den slitna kvinna jag är halvt obekvämt i soffan och försöker få något gjort. Försökte bättre på kreativiteten med chips men det fick motsatt effekt och byggde bara upp en chipskoma.

Helt slut efter helgen – precis som väntat. Men shit Växjö kunde festa igår. Det var nästan alldeles för trevligt och jag kom in i ett bra mode av den goda stämningen. Så bra att jag slutade dansandes uppe på dj-båset i Patrickshyllande dans. En dans som resulterade i exhalterade klubbarrangörer men griniga vakter.

Och idag har jag varit hemskt mör. Men det går mot bättre tider och det kommer bli så mycket bättre i natt då jag drar över till Ozzy för att glo på Oscars. En vacker tradition jag haft sen flera år tillbaka. Den har tagit plats i Västervik, Oslo, Lund å Göteborg och nu inviger jag Malmö.

För denna vackra natt vill jag ge er en vacker melodi. Med det underbara danska bandet Chimes & Bells som jag precis upptäckt. Det byggs upp till en härlig begravningsstämning i den här remixen av Trentemöller. Dramatiskt som sig bör inför en natt med överspelade skådisar. Åhh njut av natten, det ska vi!

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

