När housen når pensionärerna

Idag har jag haft den finaste mailkonversationen. Kanske någonsin. Jag fick ett mail från en 66-årig man. Han kallar sig själv en typisk P2-lyssnar-gubbe. Han berättar om allt han brukar lyssna på – från körmusik till folk och hip-hop (man märker snabbt att han har sjukt bra koll). Han skriver vidare att det i fredags var kass jazz på såväl P2 som P4 så han slog över till P3. Han blev fascinerad av musiken, blev förvånad över hur bra han tyckte att det var och han fastnade speciellt för en av låtarna. Han var ju därför bara tvungen att skriva och fråga vad låten hette för han måste få tag i den!

Jag skriver glatt tillbaka. (Peppen är enorm efter att ha fått bekräftat att alla som lyssnar inte är stereotypa P3-lyssnare.)

Får sedan ett fint svar tillbaka då han meddelar att han nu drivit sin fru till vansinne med Gabriel Rocha på repeat. Dör lite glädjesdöd.

Det här var låten. Spelade den i fredagsshowen förra veckan. Jag har lyssnat på den i några veckor nu och har varit lite, lite trött på den. Något av en We no speka americano-hit it is. Men plötsligt blev den istället typ världens bästa låt.

5 kommentarer

Filed under Kärlek, Musique

5 responses to “När housen når pensionärerna

  1. Det här var ta mig fan det finaste jag läst på länge. Jag älskar verkligen när ens fördomar pulveriseras till stoft. Det får mig att tro på mänskligheten igen.

  2. Så fantastikt! Glada gubbar is the shit!

  3. hahaha eller hur!

    #love-for-the-open-minded-music-people

  4. Janna

    Åh, får mig att tänka på min kära far.
    Han älskar all slags musik, också rundat 60, men har inga fördommar för vad som är bra eller inte. Minns när jag kom hem till honom en gång och daft punk stod på för fullt.🙂
    Kul att din show är populär!🙂

  5. Skön snubbe, sånt gillar man! Springer då och då på en kvinnlig bekant som är en bit över 50 och som älskar rave, har varit på Sónar och som älskar elektronisk musik typ techno, downtempo och breakbeat…

Kommentera

