Nytt programledarjobb ♥

I P3-asken fann vi små, små kulor med smak av lakrits

I P3-asken fann vi små, små kulor med smak av lakrits

Nu tycker jag det är tråkigt att vara tyst längre. Idag tokklippte jag min intervju med Albin Gromer och är mycket stolt över att jag hann det på tre timmar sååå jag firar detta journalistiska klippframsteg med att presentera mitt nya jobb!

Korten du ser på bilden fick mig att skrika rätt ut när Saman gav dem till mig i förra veckan. En ganska bra hint om vad jobbet innebär… Jag minns första gången jag använde såna här kort. Då på Student-tv i Lund när jag skulle vara programledare för ett spelprogram. (Låg väl på en semiseriös nivå OBS). Hade på mig en alldeles för liten tröja också minns jag…usch Ja men då var korten hur som helst egentillverkade i vitt, tunt papper, nu har jag fått mina första, riktiga programledarkort och de är så blanka och stela!

Och korten kommer jag alltså behöva inför mitt nya jobb som programledare för P3 Live Session Malmö! Wii! Helt plötsligt har vad jag trodde skulle vara ett halvtidsjobb som reporter utvecklats till en mångfacetterad tjänst som reporter, DJ och programledare och jag är så himla himla glad och tacksam.

Så med start den 30:e mars, ja alltså bara två veckor från idag börjar vi sända även från Malmö. Programmet har sänts ett tag från såväl Göteborg som Stockholm så det är på tiden att även Malmös artister lyfts fram. Först ut är Tingsek – ackompanjerad av magiska Vindla string quartet och Edda Magnason. Mer info om det senare.

Men så för att fira detta då. Ni minns kanske att jag nyligen la upp en fantastiskt mörk, begravningstyngd melodi av Chimes & Bells. Nu har en ny kommit. Lite mer upplyftande och desto mindre orgelspel – anpassad till den glada dagen.

Så lyssna på den och känn dig glad. Ikväll ska jag fortsätta vara glad och se Calle Dernulf och Studio Barnhus blasta sönder Lund. Calles senaste mix får mig också att bli glad!

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

