Katy B å jag värmer upp inför Live Session

Ni vet den där känslan när man inte vet vart man ska ta vägen för man är så nervös/orolig/exalterad på en gång? När man försöker fokusera på att göra en sak men börjar göra nåt helt annat sen för man är så förvirrad? Så är jag i och för sig många dagar i veckan, men just i kväll är jag uppnått nån form av orolig högform. Orsak? –>

I morgon är det premiär. Musikguiden i P3 Live Session från Malmö och jag ska programleda. Jag tittar på mina vackra programledarkort. De är tomma på baksidan. Najj det är inte så illa att jag inte börjat jobba på ett manus herregud. Nu ska jag inte överdriva. Men det är en big deal och ja vad tror ni, klart jag är skitnervös!

Så just nu ligger jag i soffan och skriver manus och lyssnar på dubstep inför fredagens dubstepspecial. Och varför har jag då valt en dubstepspecial? Okej finns väl flera orsaker kanske då briljanta producenter som Ramadanman och Shackleton måste få utrymme i mina fredagsmixar så klart. Men just nu är det Katy B som är främsta orsaken. Denna lilla brittiska dubsteppärla.

Henne tror jag stenhårt på 2011 om jag inte redan sagt det. Jag flämtar lite trött just nu efter att ha avslutat ett av mina sofframträdanden av senaste singeln Broken record. Så här sjunger Katy (och jag) i refrängen:

And I know though we make our mistakes
But you’re holding every breath I take
Feeling this is more than faith
So please don’t let me go my baby

Helvete vad bra. Vad är det för speciellt med det här säger du? Random-love-song-lyrics-without-meaning? Ja det kan tyckas, det säger mig inte ett skit egentligen. Men det är ju så fantastiskt bra! Jag kan inte beskriva det tror jag, det enda jag kan förklara det med är just att jag brister ut i falsett till den här låten. Och det är INTE ofta det sker. Katy har en magisk röst och jag blir berörd av skönsången i kombo med dubstepbeats. Så berörd att jag bara måste vråla ut texten högt. Gång på gång. Jag ska fortsätta skrika med Katy hela natten och jobba på mitt manus nu. (Läs: bli vräkt)

Lämna en kommentar

Filed under Kärlek, Musikvideo, Musique

Kommentera

