Live Session – reflektioner några dar senare

sandra, tingsek stefan isaksson

Minns inte vad min fråga va exakt i den här stunden men känns som att Magnus blev tillfredsställd av den iaf. Foto: Stefan Isaksson

Just nu letar jag musik till fredagens mix. Fantastiskt arbete för en migränmåndag? Ligger efter lite då jag jobbat mest med Session och förutom Edda Maganson och Tingsek på repeat blev det mest dubstep förra veckan egentligen. Men nu tillbaka in i housens värld.

Ja men först. Jag har ju inte kommenterat livesändningen! Det var fantastiskt. Intimt, stämningsfullt, seriöst men ändå lättsamt. Jag har redan vältrats i hyllningsord på Facebook till i princip alla som var där, men måste väl nämna här med att jag är sjukt nöjd!

Edda och Magnus + Vindla var strålande live och deras musik kändes så självklar att sammanfläta. Jag trodde nog egentligen framför allt att ja det faktum att det va live då, men även att det satt en publik där skulle skrämma mig. Men. Såhär i efterhand, oss emellan. Jag blev bara triggad av publiken.

Inleder med att berätta att det är första gången jag gör en sån här livesändning. Så jag bad dem om att applådera så fort jag viftade lite desperat med programledarkorten. Publiken skrattade. Känns nästan lite fånigt att erkänna hur skönt det var att få dem att skratta.

Men dem var med mig hela tiden och applådera till och med utan mina kommandon. Så sjukt skönt. Ja allt flöt egentligen på precis som det ska, utan några katastrofer. Min första livesändning är över och jag är lycklig. Lyssna i efterhand om du missa det!

Innan jag fortsätter jobba måste jag bara slänga in de här klippen på Vindlas samarbeten. Får inte glömma bort vilka talanger som ackompanjerade Magnus. Riktiga stråkstjärnor.

2 kommentarer

Filed under Konsert, Musikvideo, Musique

2 responses to “Live Session – reflektioner några dar senare

Kommentera

