Mina gigs i april + Tip of the day: Planningtorock

Från mitt ubåtsgig - fett va?

Från mitt ubåtsgig - fett va?

Känner mig lite febrig och får konstant stötar av min data (lång historia, men det skapas genom nån form av samverkan mellan element, fot och monitorer…)

Men förutom detta är det ju bra! Jag har några fina gigs coming up. Här en liten summering för april! Jag kommer röra mig runt lite i landet nu vilket känns skönt. Från Malmö till Lund till Göteborg och sen Stockholm!

– 7 april – Mejeriet (Lund)
– 15 april Inkonst (Malmö)
– 16 april – Yaki-Da, warm-up för La Fleur (Göteborg)
– 22 april Babel med Staffan Lindberg (Malmö)
– 30 april, 25 hour people (Stockholm)

Kan eventuellt dyka upp fler, men ja, will let you know then. Den 22:a i Malmö kommer bli så galet bra, men vet inte om jag får skvallra om det än så vi låter det vara så. Drar ut på långfredagsbonanzat lite till… Hoppas du kan komma på nåt av dem!

Bara för att fira dessa gigz delar jag med mig av ett tipz. En kvinna du efter att ha sett videon till Doorway kommer tro är Karin Dreijer. OBS Det är det inte. Hon heter Janine Rostron och är från England (men uttrycker på sin Myspace att hon återföddes i Berlin…vackert). Och sen kallar hon sig ju inte Fever ray heller utan Planningtorock. Och okej hon är inte lika bra heller, men så pass bra att jag sänder ut ett tips. Tungt, drivigt, med nästan störande elektroniska ljud och en såväl förvrängd ljudbild som ansiktsform. Fint. Lyssna.

Lämna en kommentar

Filed under Klubb, Ladyfest, Musikvideo, Musique, Resor, Sandra spelar skivor

Kommentera

