Flipp-Flopp-långfredag-Babel=PEPP!

Min fredag kommer att bli den vackraste på länge. Den kommer ju faktiskt inte att kännas lång överhuvudtaget. Lyssna här:

1 Flipp eller Flopp i P3 Populär
2 Sandra Mosh i Musikguiden med deep house❤ hård techno
3 Spelning på Babel med Staffan Lindberg

Idag blev jag inbjuden att va med och Flippa och Floppa i P3 Populär, och herregud va kul det ska bli. Tillbaka till mitt gamla jobb lite kort.

Jag har ju nästan bara suttit bakom kulisserna tidigare, eller ja en gång var seriöst halva redaktionen sjuk och då fick jag agera producent för en dag och sitta i den stora stolen. En mäktig dag.

Fredagar är verkligen de bästa dagarna att jobba på Populärredaktionen. Förutom den allmänt goda fredagsstämningen så var det alltid lite, lite lugnare och vi gick och köpte godis och myste inne i kontrollrummet ihop med artisterna som skulle flipp/floppa och den som då ska va med i Återvinningsintervjun efteråt. Åhhh fina memories!

Du kan redan nu lyssna på låtarna på Populärs hemsida. Jag har en rätt tydlig åsikt om respektive låt redan tror jag… Låt tre alltså… Jag vill verkligen. Verkligen inte ligga med dig. I say no more. Brutal ärlighet brukar vara min grej så jag kör på det. I morgon långfredag alltså 10:03-11:00!

Mitt musiktips idag är den nya EP:n från Todd Terje. Fantastiskt bra, den här är min favorit, och den kommer va med i fredagsmixen i morgon också hihi Så vackert att jag får tårar i ögonen. I morgon blir det för övrigt först en timme djupare och housigare, sen timmen därpå kan vi väl säga att jag blastar på lite mer och kör techno, techno och åter techno.

Sen alla Malmöbor. Efter 23 ser ni till att dra vidare till Babel okej? Jag och Staffan Lindberg kommer stå för den allra bästaste housen just nu. Black devil disco club kommer ställa till med discospektakel inne i kyrkan. Låter helt okej för att vara den allra sorgsnaste av kristna högtidsdagar.

BlackDevil-affisch

BlackDevil-affisch

Lämna en kommentar

Filed under Musique

Kommentera

