Programleda P3 Populär – JA tack jag kommer

Jag och förtjusande Edda Magnason diskuterar livet

Jag och förtjusande Edda Magnason diskuterar livet

Ja vi kan väl i alla fall sätta en upplyftande rubrik för så tänker jag att man ska känna. (Egentligen är jag rätt nervös och irrar lite fram och tillbaka i lägenheten och har svårt att fokusera på mer än en halv sak i taget)

Jag är rätt slut efter senaste helgernas turer, Malmö-Sthlm-Malmö-Västervik-Malmö-Göteborg-Malmö-Stockholm-Malmö pust och nu på onsdag åker jag upp till Stockholm igen. Och självklart blir du alldeles speciellt nyfiken på vad jag ska göra då du har rubriken i åtanke, eller?

Jo jag ska upp för ett intensivt programledarpass kan man väl säga. Fick ett alldeles speciellt trevligt samtal i förra veckan och frågan om jag inte skulle ta och komma upp till Stockholm för några intensiva programledardagar. Det lät ju inte helt fel så väntat nog sa jag yes please och bokade mig lite tågresor.

På torsdag kommer jag därför programleda P3 Populär på dagen, och så hänger jag kvar i Radiohuset och hoppar sen in istället för Jenny i Musikguiden i P3 på kvällen. På fredagen hoppar jag in på Populär igen och sänder fredagens favoritprogram med Flipp/flopp och Återvinningsintervjun!!! (Med Brolle the man) Bästa Tara ska ta sig lite ledigt och jag känner mig ärad och peppad som tuuusan att hoppa in i två dar. Så vore roligt om du lyssna så klart! P3 Populär går som alltid mellan 10 och 12 i petre.

Dagens musiktips blir med en av mina favoritduos just nu, Stockholmspöjkarna i Montauk. Så sjukt fin, somrig chillwavig ljudbild de målar upp, vilket känns helt rätt för min sinnesstämning idag. Nu ska jag hitta lite mer musik till fredagens show, packa och kanske hinna njuta av lite sol?

Late marriage

Bombachas

2 kommentarer

Filed under Musique

2 responses to “Programleda P3 Populär – JA tack jag kommer

Kommentera

