P3 Session Malmö #2 – Movits! & Big Fox!

Big Fox, foto: Nicholas Wakeham

Big Fox, foto: Nicholas Wakeham

Om lite mindre än ett dygn är det dags för andra omgången av Session från Malmö. Det är fortfarande Saman som producerar å jag som programleder. Den här gången är det skönsjungande Charlotta Perers a.k.a. Big Fox som kommer uppträda/bli (snällt) utfrågad av mig. Efter 21 tar Movits! över å dansar ut sista timmen med största sannolikhet. Kommer fråga ut dem lite kring sitt sound. Undrar lite varför de blivit så sjukt stora i USA när de faktiskt sjunger på svenska?

Kanske hemskt att erkänna som musikjournalist men jag kan inte komma på någon svensk artist/grupp som sjunger på svenska som slagit stort i USA (Om vi snackar säg 90-00-talet). Är jag glömsk? Blir intressant att få veta lite mer iaf. Och varför Anders kallas mördar-Anders. Ja det finns mycket att reda ut och det kommer vi göra imorn.

Men jag är så djävulskt slut nu att jag måste gå och lägga mig så jag är pepp tills imorn. Men lyssna så klart! 20:30-22:00 i P3. Eller kom till studion om du råkar residera i Malmö? Finns några platser kvar… tror jag🙂

Sov sött. Charlottas röst kan kännas passande för att komma in i vaggvise-mode.

Lämna en kommentar

Filed under Konsert, Musique

Kommentera

