Helgens spelningar: Sandra Mosh i P3 + NKPG festival + Gårdsfesten@Klaffbron!

Sandra på P3-kontor

Såhär trött var jag efter Session på kontoret, Foto: Gustaf Söderqvist

Alltså jag vill inte va den gnälliga typen här nu men det här e fan en sjuk jobbvecka. Eller den är präglad av såväl jobb som nöje men allt e så sjukt intensivt så vet knappt hur jag ska hinna andas puh

Igår var det Session i Malmö med Movits! och Big Fox vilket va fett så klart. Kontrasterna gjorde verkligen sitt när man inledde finstämt med piano och stråkspel och gick över till den swing-inspirerade hip-hopen. Väldigt fint – du kan lyssna på det i efterhand här!

Idag har jag intensivletat musik till morgondagens show i P3 och börjar äntligen bli färdig. Så helgen ser ut som följer:

Fredag
Musikguiden i P3 med Sandra Mosh – som vanligt 21-23. Imorn blir det dubstep hela första timmen. Den softa, underbara versionen med bland andra Burial, Sepalcure och Scuba. Melodiskt, skönt och gungigt. Jag är verkligen helt såld på den här sidan av dubstepen. Visst jag älskar Katy B och Magnetic man och kan gilla upptempohetsen i annan dubstep, men det är fan såhär dubstep ska låta!

Timme två är helt dedikerad till osläppta låtar. Delar med mig av en massa promomusik jag fått senaste veckan. En timmes fet, ospelad house🙂

Sen drar jag till Norrköping senare på kvällen för att spela på Norrköpingsfestivalen! Har inte lagt upp setet än, men den här kommer kanske inleda lite soft sådär.

Lördag
klaffbron poster

På eftermiddagen drar jag mig upp och åker hem igen till Malmö för att spela pååå Klaffbron! Andra gången ut för Gårdsfesten å jag kommer spela på samma golv som Laban och Josefin Jinder. Kommer bli helvetiskt festligt. Kommer nog röra mig i den hetsiga tech housen den här kvällen. Mucho energi.

Å arbetsveckan e faktiskt inte ens över där. För vet ni vad jag gör på söndag? Joo jag har hookat ett riktigt grymt crew som ska styra upp en photo shoot ute i skogen. Bland trasiga gamla växthus ska jag glida runt med stylist, fotograf och sminkös.

Ska bli fruktansvärt spännande, jag och stylist-Hannah testade outfits idag. Allt från gnistrande genomskinliga blå second-hand-tröjor till mini-bustier från Rodebjer och ringar med renar på. Låt oss bara säga att Hannah har grymt bra smak. Tänk streetglamour, betongslyx och ödesfylld prakt. Foton kommer när det e klart givetvis.

Lämna en kommentar

Filed under Festival, Klubb, Mode, Musique, Sandra spelar skivor

Kommentera

