Hultsfred 2011 i kortformat

Ligger för tillfället nerbäddad i sängen. Ett styck tekopp i ena handen, ett styck snorpapper i andra. Det visade sig att det var inget annat än Hultsfred som ägde mig tillslut och som gjort att jag ligger här. Tror jag i alla fall.

Men nu är jag så förbannat trött på att bara ligga och snora och kolla på menlösa serier tills ögongen rinner så tänkte ta till datorn till hjälp nu. En liten presentation av Hultsfred ur min synvinkel.

mulder på resan

Resan mot Hultsfred inleddes fantastiskt med friskhet, första klass, ensamt säte, kakor OCH min gode vän Fox Mulder

Väl på plats inser jag följande som många innan mig redan konstaterat. Det regnade utav bara helvete och var nästan folktomt. Ingen kommer i från det faktumet. För mig som spenderade många av mina tonårsår på plats blev det rätt annorlunda. När man vant sig vid fylla, folkfest och fulla konserter var det ett sorgebesked av mötas av.

Hur som helst. Anlände, blev lite sorgsen, såg jag en ganska seg konsert med the Drums och träffar sedan killarna backstage. Men då var jag istället med om dagens bästa grej. Varning för skryt.

Intervjun inleddes lite segt liksom konserten. Killarna var trötta efter (antar jag?) en trist spelning, dåligt väder och en massa intervjuer. Leadsinger Jonathan var till och med så slut att han inte dök upp (förutom en kort stund då han ursäktade sig, höll om magen, jämrade sig lite och gav Connor en kopp kaffe). Men i alla fall.

Killarna var trötta, framförallt Connor som snarare låg över bordet än satt ner och var bored out of this world. Men jag har träffat sega poppojkar tidigare så jag gjorde mitt bästa för att vara peppad å deras vägnar och ställa följdfrågor å sånt där. Efter säg fem minuter hade Connor rest sig upp i stolen och svarade plötsligt ivrigt på frågorna. När intervjun som drog ut kanske 20 minuter på tiden avslutar Jacob med att säga. Jaha men det här var ju den bästa intervjun vi gjort idag.

Jag stolt, låtsas rodna och frågar: Alltså som journalist måste jag ju då få fråga varför det var er bästa intervju? Jacob svarar att det var så bra frågor. Connor inflikar, ja alltså du lyssnade ju faktiskt på vad vi sa! Så tips till journalister out there, försök lyssna på vad artisterna säger. Det underlättar. Promise.

Intervjuar därefter Mount Kimbie som kom med världens trevligaste TM Jim King. Och har han btw inte ett av de bästa artistnamnen du hört? Bra intervju som dock resulterade i att de nästan missade sitt framförande.

OFWGKTA

Det var tomt när OFWGKTA spelade. Alldeles för tomt.

Mount kimbie

Flydde regnet och myste till tunga basgångar tillhörande Mount Kimbie

Dag två började bättre bara genom att inte vara så regnig och istället fylld av smålandsrullar. Jag inledde med lite Dum dum girls. Fick skämmas då min inspelningsutrustning havererade och intervjun försvann. Men då Dee dee var en liten rockpärla så gick hon faktiskt med på att göra om intervjun en liten stund senare.

duck sauce

Stod en stund och beskådade den gyllene anka Duck Sauce tagit med sig. Ankan var mer underhållande än giget om du frågar mig.

crystal castles

Rätt mäktigt att se Crystal castles inleda kvällen. Men jag kommer aldrig förstå hur det här skränet blivit genomslagskraftigt som det faktiskt har

star slinger

Darren Williams a.k.a. Star Slinger var en sjukt soft kille privat, och på scen ett musikaliskt underbarn

armand van helden

Armand van helden var en av få som hade ett riktigt drag på sin spelning. Ett bevis på detta är att vi stod allra längst fram och ändå inte fick ett bättre foto än det här

2 many djs

2 many djs var som de brukar: jävligt tunga. Men det var så klart även här alldeles för lite folk för den verkliga stämning de förtjänar

Under natten åkte jag hem till Västervik. Morgonen därpå var jag sjuk. Inställd blev intervjun med bland annat Washed out och istället låg jag i sängen.

Den ursprungliga krya sinnesstämningen tillsammans med Mulder byttes ut mot hostattacker, te i tantkopp och Sully.
Sully

Lämna en kommentar

Filed under Festival, Konsert, Musique, Resor

Kommentera

